
Vir: google, 24ur.com
V CI ADSS smo se podrobneje seznanili z afero helikopterskega prevoza naše predsednice države Nataše Pirc Musar iz Primorske v prekmurje in nazaj, kot navaja medij pozareport.si, in glede na naše ugotovitve smatramo, da ni problem v ogljičnem odtisu in desetih tisočakih stroškov prevoza predsednice, temveč je težava v tem, ker se to očitno dela po domače, policija skriva podatke o helikopterskih prevozih oz. jih načrtno sploh ne vodi.
Policija je za STA pojasnila, da se prevozi varovanih oseb opravljajo zelo redko, zato posebej podatkov o teh prevozih ne vodijo.
Vendar smo od poznavalcev razmer seznanjeni, da sem orajo za vsak tak let po mednarodnih standardih in seveda zakonu voditi detaljni podatki. Nenazadnje se mora voditi dnevnik zrakoplova, podatke vodi tudi kontrola zračnega prometa. Policija pa za svoja osnovna sredstva (konkretno helikopterje), glede na njihovo javno izjavo, ne vodi podatkov o uporabi (kdo, kdaj, zakaj, potniki, pot, stroški, servisi, ki so od tega odvisni, poročanja…). Zanimivo, vodijo pa podatke o vsakem službenem vozilu, kilometrini, kdo je vozil, kdaj in kam. Takšno evidenco mora po zakonu voditi vsaka firma in vsak organ, sploh javni in državni (potni stroški, uporaba osnovnega sredstva…). Za helikopter pa se tega ne vodi?!?
A pozor, policija zapiše, da “posebej podatkov o teh prevozih ne vodijo“, v isti sapi pa zapišejo, da “so tovrstni prevozi del sistema zagotavljanja varnosti, učinkovitosti in nemotenega izvajanja najvišjih državnih funkcij!” Zapišejo še: “V konkretni situaciji so bili ti pogoji izpolnjeni, odločitev pa je bila sprejeta na podlagi strokovne ocene za to pristojnih služb”. V izpostavljenem primeru je bila uporaba helikopterja policije za prevoz varovane osebe, ki je varovana po 2. stopnji uredbe, izvedena v skladu z veljavnimi strokovnimi in zakonskimi določili. Takšni prevozi niso privilegij, temveč del sistema zagotavljanja varnosti, učinkovitosti in nemotenega izvajanja najvišjih državnih funkcij,” je navedla policija in dodala, da se helikopterski prevoz uporabi v izjemnih primerih, ko to narekujejo objektivne okoliščine – kot so časovna učinkovitost, prometne razmere, geografske značilnosti ter zahteve varnostnega protokola. “V konkretni situaciji so bili ti pogoji izpolnjeni, odločitev pa je bila sprejeta na podlagi strokovne ocene za to pristojnih služb,” so še navedli. Zračni prevoz je sicer po njihovih ocenah med najvarnejšimi oblikami transporta, saj se “tveganja, povezana s prometnimi nesrečami, zastoji na cestah in drugimi nepredvidenimi dogodki, v zelo veliki meri izločijo”. Poleg tega helikopterji policije nudijo visoko stopnjo zanesljivosti in varnosti, saj gre za moderne zrakoplove, ki so opremljeni z najsodobnejšo navigacijsko in varnostno opremo in prilagojeni tudi delu Centra za varovanje in zaščito. “Vsi ti elementi tveganja zmanjšujejo na maksimalno nizko raven, ki ni primerljiva z izpostavljenostjo varovanih oseb tveganjem, značilnim za cestni promet,” so dodali.
Če sledimo trditvam policije, ne vodijo podatkov o teh letih (a bi jih morali), da so ti prevozi del sistema, hkrati pa pred tem za vsak let izdelajo celoten varnostni načrt in podajo varnostno oceno. Torej imajo podatke in jih vodijo, saj teh načrtov in ocen ne izbrišejo iz sistema (seveda jih ne, saj so del podatkov za pripravo drugih ocen ogroženosti idr.) Po njihovih trditvah pa jih ne vodijo? Sprenevedanje in norčevanje iz javnosti.
Na podlagi tega obstaja zelo verjeten sum, da se policijski helikopterji uporabljajo na nepregleden način, tudi negospodarno, morda celo za zasebne namene, za neupravičene obveznosti in neupravičenimi uporabniki.
CI ADSS