
Vir: google, Policija.si
V CI ADSS smo se danes, dne 14.11.2025 seznanili z izsledki zaključenega strokovnega nadzora, ki so ga od Generalnega direktorja policije Damijana Petriča izbrani policijski strokovnjaki opravili nad delom Policijske uprave Novo mesto, kjer so preverjali okoliščine, kako sta Policijska uprava Novo mesto in Policijska postaja Novo mesto v kritičnem obdobju reševanja romske problematike načrtovali izvajanje aktivnosti za zagotavljanje varnosti tamkajšnjih prebivalcev. Povod strokovnega nadzora je bila nasilna smrt novomeščana Aleša Šutarja, ki je umrl v pretepu pod udarci romskega osumljenca. V nadaljevanju objavljamo celoten članek o ugotovitvah strokovnega nadzora, ki je objavljen na spletni strani policija.si.



Vir: google, Policija.si
Poznavalci razmer nas obveščajo, da bi naj bil celoten nadzor le krinka za reševanje “generala Damijana Petriča”, ki bi prav tako moral odstopiti zaradi objektivne odgovornosti. Tudi za direktorja PU Novo mesto Igorja Juršiča so prepričani, da bi moral prejeti izredno odpoved, ne pa, da je za nagrado odstopil po predhodnem daljšem sestanku v sredo pri Generalnem direktorju policije Petriču. Sprašujejo se, kakšna bo ta nagrada, delovno mesto v Službi generalnega direktorja policije ali v vodstvu policije kot “svetovalec GDP”?
V prispevku CI ADSS https://ci-adss.si/?p=2119, smo jasno zapisali, kaj si mislimo o strokovnem nadzoru in vodji nadzora Danijelu Lorbeku ter kaj od nadzora pričakujemo. Naše zle slutnje so se uresničile in so še bolj zaskrbljujoče, kot smo pričakovali. Policijsko vodstvo na državni ravni deluje v posmeh stroki in trudu vseh policistov, ki delajo v dokaj nemogočih razmerah na jugovzhodu države, brez primerne kadrovske in strokovne podpore, materialnih sredstev, predvsem pa brez strokovnega usmerjanja in logističnega koordiniranja operativnega dela. Poznavalci razmer so v to prepričani, dodatno pa navedbe potrjuje že naša navedba v zgornjem prispevku, kjer so pri reševanju romske problematike odpovedali prav na vrhu hierarhične lestvice odgovornih: “Od virov, ki so blizu krogom gospoda D. G., smo prejeli informacijo, da ožji in širši sodelavci vanj nimajo strokovnega zaupanja, saj bi naj izjavil, da bo, citiramo: “on rešil “cigansko problematiko”in drugi niso potrebni, so pa mnenja, da še sam sebe ne obvlada.” Pravijo tudi, citiramo: “da se ni dovolj samo pogovarjat in sestankovat, treba je ekipe organizirat in na terenu voditi operativo, zdaj pa je to čista tema….nihče se ne ukvarja z ničemer…Nekaj malega policaji sami, prepuščeni pomočnikom na postaji… SKP pa zraven gledajo in z izgovori, da se nič ne da, tako ostaja skozi cel mandat te vlade. Informacije so skrajno zaskrbljujoče in v zvezi z navedbami zahtevamo odgovore na vprašanja, kaj boste naredili, da se takšno stanje uredi, saj ne daje veliko upanja na rešitev romske problematike.”
Navedbe sprožajo vrsto vprašanj, kako naj policisti na terenu v takšnih razmerah opravljajo in rešujejo visoko varnostno tvegano problematiko strokovno in učinkovito, če pa nimajo primerne podpore s strani tistih, ki so zanjo zadolženi po uradni dolžnosti? Bizarna pa je informacija poznavalcev razmer, da bi se naj v ekipi strokovnega nadzora pod vodstom Danijela Lorbeka nahajal prav ta gospod iz UKP GPU, ki je odgovoren za celotno romsko problematiko v Sloveniji, pa vanj lastni sodelavci nimajo zaupanja. Namesto prevzema odgovornosti za nastalo situacijo, on nadzoruje policiste in išče krivce?
Ker v CI ADSS na srečo zelo dobro poznamo ustroj in delovanje celotne policije, nam ne morejo vsiliti zgodbic o tem, kdo je objektivno odgovoren tako za smrt Aleša Šutarja, kot pogroma pri reševanju romske problematike.
Pri opravljanju operativnih nalog policistov in kriminalistov na terenu, še posebej pri preiskovanju težjih kaznivih dejanj, operativci, ki so neposredno soočeni z dejanjem, pri obravnavanju le teh nikdar ne bi smeli ostati prepuščeni sami sebi in svojim odločitvam ali ukrepom. Za njimi mora ves čas stati strokovna podpora, v prvi vrsti in neposredno od Operativno komunikacijskega centra (OKC), ki jih temeljito seznani z zadevo in napoti na kraj, potem pa ves čas izvajanja aktivnosti, nadzira njihov delo, usklajuje, strokovno pomaga in svetuje ter predlaga strokovne ukrepe. Ob tem je OKC po pravilih obveščanja o dogajanju na terenu dolžan pisno in ustno temeljito obveščati množico strokovnih služb, kot so službe v okviru Policijske uprave (IP, SKP, SD, direktor, ostale patrulje), dežurnega Okrožnega državnega tožilca, preiskovalnega sodnika, nenazadnje pa tudi Operativno komunikacijski center Generalne policijske uprave, ki pa po svoji liniji obvešča službe na nivoju GPU in Generalnega direktorja policije. Vse naše navedbe pomenijo, da so o nekem hujšem varnostnem dogodku obveščeni vsi na nivoju PU in vrh policije na GPU. To je dejstvo in sprašujemo se, kako lahko ob toliko obveščenih strokovnih “glavah” pride do napak? Če se zalomi policistom na terenu, hkrati zataji tudi OKC, kaj pa potem počnejo vsi tisti odgovorni strokovnjaki na nivoju države, ki so bili o zadevi temeljito obveščeni? Kje je njihova podpora in koordinacija dela? Ampak če bi lahko odgovorili na ta vprašanja, se takšne anomalije ne bi dogajale. Žal pa policija generalno na vse očitke in opozorila ne odgovarja, branijo se na svoj način, poznavalci razmer pravijo, da svojih napak pač ne bodo priznali, tudi za ceno laži in prikrivanja.
Četudi jim to pod Golobovo vlado zaenkrat uspeva, na dolgi rok ne bo šlo, naslednja vladajoča politika budno spremlja njihovo nesposobno in nestrokovno delovanje in tudi v CI ADSS močno upamo, da bo policija že naslednjo pomlad ponovno dobila na veljavi, strokovnosti in zaupanju, predvsem občanov.
CI ADSS

1 thought on “ALI GRE PRI STROKOVNEM NADZORU NAD DELOM POLICIJSKE UPRAVE NOVO MESTO ZA BREZSRAMNO PRELAGANJE ODGOVORNOSTI NA NOVOMEŠKO OPERATIVO IN REŠEVANJE GENERALA PETRIČA?”