
Vir: google, 24ur.com
CI ADSS smo v okviru naših operativnih aktivnosti seznanjeni s podrobnostmi reorganizacije Centra za varovanje in zaščito, ki bo po novem del Urada za policijske specialnosti. Poznavalci razmer se strinjajo, da je načrt reorganizacije škodljiv za CVZ in samo policijo, sestavljen pa je v duhu, ne napredka organizacije, temveč nazadovanja in ogrožanja varnosti in je narejen popolnoma nestrokovno, v škodo delovanja policije, posledično z ogrožanjem varnosti na več nivojih.
Tako je že danes, v začetku oktobra 2025 znano, da policisti Centra za varovanje in zaščito pričnejo delati v novih izmenah, po 10 ur na izmeno, npr. ob 05.00 do 15.00 ure in od 12.00 do 22.00 ure, ponoči pa varovanje ne poteka. Ponoči bodo z varovanjem obremenjene redne patrulje, ki jih že tako ali tako skoraj da ni na razpolago za redno policijsko delo. Kot primer naj navedemo, da je bila na eni od policijskih postaja Policijske uprave Ljubljana pred dnevi dvakrat v nočni patrulji samo en policist/ka. Več policistov, da bi lahko sestavili kombinirane patrulje, ni na razpolago, čeprav je prav to osnovna doktrina policijskega dela in varnosti, da sta v patrulji vsaj po dva policista, še posebej ponoči. tokrat pa smo soočeni z nočno patruljo v sestavi samo enega policista/ke. A se minister Poklukar in njegove policijske oprode sploh zavedajo, kaj to pomeni? A policista/ko pišejo v nočni razpored v patruljo samo zato, da lahko javnosti prikažejo, kako brez težav zagotavljajo delo patrulj? Na dolgi rok se takšno masakriranje policistov in policijskega dela ne bo izšlo. Prej ko slej lahko pride do ekstremnih varnostnih tveganj, ki jih bo “ponoči reševala ena policistka ali policist v patrulji?” Kdo jim bo priskočil na pomoč, če drugih patrulj ne bo na razpolago? Naš nasvet je, da v takšnih situacijah kot patrulja ne izvozijo. Imajo vso legitimnost, da odklonijo odrejeno delo, saj jim varnost ni zagotovljena. Ob varnostnemu tveganju policistov so posledično ogrožene tudi varovane osebe, katerim ponoči policisti ne bodo mogli zagotoviti zadostne varnosti. Mogoče pa bi minister Poklukar, v.d. GDP Petrič in ostali iz vodstva prevzeli to delo in odgovornost?
Že sama reorganizacija CVZ je sporna in prinaša veliko nedoslednosti in nesprejemljivosti v sistemizaciji delovnih mest. Delovni mesti policijski inšpektor specialist – varnostnik in višji policist specialist – varnostnik, bosta sistemizirani v Sektorju za osebno varovanje in Sektorju za varovanje delegacij in ogroženih oseb ter sta delovni mesti, za kateri se zahtevajo posebna znanja in spretnosti. Za prvo se zahteva opravljen tečaj za varnostnika ali 10 let delovnih izkušenj pri opravljanju nalog fizičnega varovanja oseb na delovnem mestu policijskega inšpektorja, za drugo pa se zahteva tečaj za varnostnika. Obe delovni mesti sta uvrščeni v višje plačne razrede, kot so uvrščena druga delovna mesta. S tem se za ti dve delovni mesti določi, da se na njih lahko policiste premešča začasno, za največ tri leta, z možnostjo sporazumnega podaljšanja, saj se po mnenju aktualne policijske “stroke” lahko dolgoročno le na ta način zagotovi strokovno obravnavo varovanih in ogroženih oseb in s tem tudi nemoteno delovanje policije na področju varovanja varovanih oseb ter varovanja delegacij in ogroženih oseb. Po njihovem mnenju je primerno, da imata policist in delodajalec možnost, da po preteku triletnega obdobja preverita, če še vedno obstaja obojestranski interes za opravljanje dela na tem delovnem mestu. Premestitev na ta delovna mesta se namreč lahko opravi samo s soglasjem policista in lahko skupno traja največ devet let.
Z umestitvijo CVZ v UPS se poveča število organizacijskih enot in število zaposlenih v upravi, saj je treba v vodstvu uprave zagotoviti ustrezno število kadra, ki bo neposredno izvajal, oziroma izvrševal vodstvene naloge. S tem bo zagotovljena zakonita, strokovna in učinkovita organizacija dela, ter zagotovljena pričakovana notranja varnost. Vzpostavilo se bo učinkovito strokovno delovanje z ogroženimi osebami in ostalimi enotami policije. Z novo umestitvijo se bo izboljšal tudi nadzor vodstva UPS in UVZ nad delom policistov, predvsem pri odkrivanju, ugotavljanju odklonskih pojavov in kršitev ter izvedba ustreznih ukrepov. Z novo organizacijo se bo zagotovilo tudi učinkovitejše spoprijemanje z morebitno začasno povečano kadrovsko problematiko znotraj posameznih enot v UPS.
Poznavalci razmer so zgroženi nad novo reorganizacijo in pravijo, da je najbolj problematična ta začasna odločba, 3 leta, s podaljšanjem, do največ 9 let. Da narediš dobrega varnostnika, traja dolgo časa, zaradi tega pa bosta strokovnost in taktika varovanja zelo trpeli, da ne omenjamo stroškov dodatnega usposabljanja novih kadrov. Nikjer v svetu tak sistem ne obstaja, tam imajo za to delo izkušene ljudi, pri nas pa bo tovrstno delo na hudi preizkušnji, sploh če bo prišlo do kakšnega večjega inicidenta na terenu. Kadrovske težave so ekstremne, novega, kvalitetnega kadra pa še za Tacen ni. Tam sprejemajo vse mogoče profile, samo da izpeljejo letnik. Gre predvsem za motorično nesposobne osebe in slabega psihološkega profila, kar je za policijo zelo zaskrbljujoče. Na PU Ljubljana “krpajo” policiste iz cele Slovenije, da lahko sestavijo patrulje in se samo čaka, kdaj bo počilo. V naslednjih dveh letih gredo v pokoj močne generacije kvalitetnih policistov.
V CVZ so razna specialistična usposabljanja, npr. taktika varovanja, taktika vožnje, opravljena C kategorija za vožnjo blindiranih vozil, A kategorija za spremstvo varovane osebe na motorju, varovanje na smučišču, reševanje iz vode, alpinistična znanja in še več. Kako bodo novega varnostnika usposobili v treh letih? Tudi varnostniki predsednice države Nataše Pirc Musar gredo na svoje, kar bi se naj zgodilo 1.6.2025, na podoben način, kot pri predsedniku vlade. To so varnostniki CVZ, ki delajo pri Musarjevi in bi naj s tem, ko se bodo odcepili, lažje organizirali varovanje predsednice in vse ostalo. Ob tem pa se zgroženo sprašujemo, ali je resnična informacija, da bi naj Minister Poklukar, po podatkih iz njegovega najožjega kroga, na glas razmišljal, da se bo maščeval vsem, ki so ga hoteli “rušiti” in bi naj imel imenski seznam teh oseb? Iz navedenega lahko izluščimo glavno poanto reorganizacije CVZ – potrebno se bo na novo prijaviti na delovno mesto in po treh letih, če si bodo izmislili kak zadržek ali karkoli druga, bodo policiste lahko” odrezali. Skratka, maščevanje in čiščenje, značilno za delovanje aktualne vladne politike.
POLICISTI IN POLICISTKE, A BOSTE RES DOVOLILI, DA VAS MINISTER S SVOJO MINISTRSKO EKIPO IN VAŠE VODSTVO ŽIVLJENJSKO OGROŽAJO IN IZPOSTAVLJAJO NEVARNOSTI Z NJIHOVO NESPOSOBNOSTJO IN NESTROKOVNOSTJO?
CI ADSS