
Vir: google
CIVILNA INICIATIVA AKTIVNI DRŽAVLJANI SAMOSTOJNE SLOVENIJE
p.p. 9,
2311 Hoče
Hoče, 10. 1. 2025
Komisija za preprečevanje korupcije
Prijava suma kršitve integritete javne uslužbenke Lucije Remec!
Konec leta 2020 je senat Komisije za preprečevanje korupcije v sestavi Robert Šumi in takratnih
namestnikov predsednika mag. Uroša Novaka in Simona Savskega, soglasno sprejel načelno mnenje
številka 06216-8/2020/64 22008, v katerem je izpostavljeno, da ravnanje funkcionarjev in javnih
uslužbencev v subjektih javnega sektorja, ki javnosti podajajo neresnične oziroma zavajajoče izjave o
dejstvih, ki so povezane z njihovim ravnanjem, službo ali funkcijo, in s tem ne prispevajo h krepitvi
zaupanja javnosti v poštenost opravljanja njihovih javnih nalog, predstavlja kršitev integritete, kot jo
opredeljuje 3. točka 4. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije.
V zvezi tega vam pošiljamo sum kršitve integritete zoper javno uslužbenko Lucijo Remec, trenutno
vodjo Službe za nepremičnine in investicije pravosodnih organov na Ministrstvu za pravosodje.
Utemeljitev:
Lucija Remec je dolgoletna vodja Službe za nepremičnine in investicije pravosodnih organov na
Ministrstvu za pravosodje in domnevno soproga Črtomirja Remca, direktorja Stanovanjskega sklada
RS. V zadnjih dveh letih so mediji obširneje poročali in razkrivali informacije o sumljivih poslih Lucije
Remec, v povezavi z opravljanjem njene javne službe.
Glede njenih domnevno spornih oziroma nezakonitih ravnanj v preteklosti je bila Civilna iniciativa
aktivni državljani samostojne Slovenije in širša javnost seznanjena tudi skozi ugotovitve notranjih
revizij, ki so bile opravljene na Ministrstvu za pravosodje. Končno revizijsko poročilo »Postopek
pridobivanja nepremičnine na naslovu Prešernova ul. 18, Celje«, oznaka INR-01/2022, štev.
dokumenta 060-83/2022/30, z dne 30. 9. 2022, je pokazalo na celo vrsto nepravilnosti, za katere je
odgovorna javna uslužbenka Lucija Remec.
Celo vrsto nepravilnosti in celo sumov storitve kaznivega dejanja je ugotovila revizija procesa najema
poslovnih prostorov na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani za potrebe Okrožnega sodišča v
Ljubljani. Dokument »Postopek najema poslovnih prostorov na Gospodarskem razstavišču Ljubljana«,
oznaka INR-01/2023, štev. dokumenta 060-111/2023/2030 A1-1, z dne 15. 9. 2023, je v skladu z
Zakonom o dostopu do informacij javnega značaja javno dostopen in objavljen na spletu.
Vrsto sumov klientelizma, družinskih in prijateljskih povezav pri sklepanju poslov, katerih je bila ali je
predlagateljica in odgovorna oseba Lucija Remec, so razkrili na spletnem portalu preiskovalno.si, v
prispevku »Navzkrižja interesov in sumi kaznivih dejanj na ministrstvu za pravosodje«.
Povezava na prispevek:
https://preiskovalno.si/clanek/navzkrizja-interesov-in-sumi-kaznivih-dejanj-na-ministrstvu-za-
pravosodje-1371765
V prispevku, ki je dostopen in gotovo znan tudi Komisiji za preprečevanje korupcije, je razkritih vrsta
sumov, ki terjajo odgovore tako javnosti kot po uradni dolžnosti tudi Komisiji za preprečevanje
korupcije.
Lucija Remec je novinarjem spletnega portala preiskovalno.si posredovala odgovore in v njem javno
zatrdila (objavljeno v prej navedenem prispevku), da ne pozna dveh oseb, in sicer:
– Mitjo Križaja, sedaj direktorja podjetja D.S.U. d.o.o. in
– Beti Potparić, zaposlena na Okrožnem sodišču v Ljubljani.
Lucija Remec je za spletni portal preiskovalno.si in s tem javnosti podala neresnične in s tem
zavajajoče izjave glede poznavanja s prej omenjenima osebama. Lucija Remec je namreč dolgoletna
sodelavka in tudi osebna prijateljica obeh imenovanih oseb.
Lucija Remec je kot uslužbenka Ministrstva za pravosodje z Mitjo Križajem med drugim aktivno
sodelovala že v procesu nakupa poslovnih prostorov Dunajski kristali leta 2019. Mitja Križaj je bil leta
2019 direktor podjetja, ki je bilo lastnik teh prostorov, za katere je Lucija Remec vodila aktivnosti
nakupa in z Mitjo Križajem pri tem aktivno sodelovala. Lucija Remec je pred podajo izjave za spletni
portal preiskovalno.si aktivno sodelovala z Mitjo Križajem, tokrat v vlogi direktorja podjetja D.S.U.
d.o.o., saj je prav Lucija Remec predlagala Mitjo Križaja za sodelavca v ad-hoc skupini za t.i.
ugotavljanje primernosti rabe stavbe na Litijski 51 v Ljubljani. Lucija Remec je tudi dogovorila z Mitjo
Križajem, da podjetje D.S.U. d.o.o. izdela posebno študijo za Ministrstvo za pravosodje v zvezi stavbe
na Litijski 51 v Ljubljani, kar je podjetje D.S.U. d.o.o. tudi storilo.
Lucija Remec kot uslužbenka Ministrstva za pravosodje z Beti Potparić med drugim aktivno sodeluje in
se tudi zasebno druži. Lucija Remec z Beti Potparić redno sodeluje ves čas službovanja na Ministrstvu
za pravosodje v okviru številnih investicijskih projektov. Lucija Remec je Beti Potparić je med drugim
predlagala za članico Ocenjevalne komisije za Javni, projektni, enostopenjski natečaj za izbiro
strokovno najprimernejše rešitve za novo sodno stavbo v Ljubljani, v kateri sta aktivno sodelovali.
Dokaz: https://zaps.si/natecaji/nova-sodna-stavba/kj593/
Lucija Remec je z Beti Potparić aktivno sodelovala tudi pri projektu najema poslovnih prostorov za
potrebe Okrožnega sodišča v Ljubljani na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani, katerega direktor je
soprog Beti Potparić.
Javno zanikanje Lucije Remec, visoke javne uslužbenke Ministrstva za pravosodje, nepoznavanja z
Mitjo Križajem in Beti Potparić, je neresnična in zavajajoča izjava ter načrtno prikrivanje dejstev s
strani javne uslužbenke Lucije Remec. Takšno ravnanje javne uslužbenke Lucije Remec je
neprimerno in neetično, hkrati pa zelo slabo vplivajo na zaupanje ljudi v odločitve javnega pomena in
javne institucije, konkretno v Ministrstvo za pravosodje. S tem ravnanjem je porušeno zaupanje
demokratičnega javnega mnenja v ravnanja javne uslužbenke Lucije Remec in v Ministrstvo za
pravosodje. S tem javna uslužbenka Lucija Remec javno dokazuje, da ima izredno slab, zaničevalen
in poniževalen odnos do temeljnih vrednot demokratične družbe, saj je zaradi njenih izjav in dejanj
povsem porušen odnos do zaupanja javnosti v pravno državo ter njene institucije, konkretno v
Ministrstvo za pravosodje. Javna funkcija je služba, v kateri javna uslužbenka Lucij Remec »služi« v
skladu s pričakovanim delovanjem in odgovornostjo v odnosu do temeljnih vrednot demokratične
družbe in pravne države ter uresničevanja javnega interesa, ki mu je javna funkcija namenjena.
Ravnanja, kot so zavajanje, podajanje neresničnih izjav ipd. s strani javne uslužbenke Lucije Remec,
predstavljajo nedopustno ravnanje v javnem sektorju, saj Lucija Remec po svojem delovnem položaju
neposredno izvajajo svoja pooblastila in bi morala skrbeti za javni interes, ki vključuje tudi pregledno
ravnanje javne uslužbenke. Konkreten primer poznavanja Lucije Remec z Mitjo Križajem in Beti
Potparić je za javnost izjemno pomembno, saj gre za konkretne visoko proračunske projekte, pri
katerih trojica Remec – Križaj – Potparić sodelujejo. Vsebina prispevka na spletnem portalu
preiskovalno.si v zvezi tega razkriva tudi pomembne druge povezave in posledice ravnanj Lucije
Remec, ki imajo elemente neetičnega ravnanja, celo z znaki kaznivih dejanj. Pri tem gre predvsem za
temeljno načelo delovanja (upravnih) organov, v okviru ustave in zakonov – torej za zakonito delovanje
(načelo zakonitosti oziroma legalitete). Javna uslužbenka Lucij Remec bi morala vedno delovati v
javnem interesu in na podlagi ustave, zakonov, etičnih kodeksov in drugih aktov, ki veljajo v Sloveniji.
S svojim ravnanjem in izrečenimi neresnicami in zavajanji je Lucija Remec grobo kršila tudi Kodeks
ravnanja javnih uslužbencev (Uradni list RS, št. 8/01), Kodeks etike javnih uslužbencev v državnih
organih in upravah lokalnih skupnosti (Uradniški svet, št. 0130-5/2011/1, z dne 11. 4. 2011) in
Evropski kodeks dobrega ravnanja javnih uslužbencev.
V načelnem mnenju Komisije za preprečevanje korupcije številka 06216-8/2020/64 22008, z dne
3. 12. 2020, je navedeno, da ravnanje funkcionarjev in javnih uslužbencev v subjektih javnega
sektorja, ki javnosti podajajo neresnične oziroma zavajajoče izjave o dejstvih, ki so povezane z
njihovim ravnanjem, službo ali funkcijo, in s tem ne prispevajo h krepitvi zaupanja javnosti v
poštenost opravljanja njihovih javnih nalog, predstavlja kršitev integritete, kot jo opredeljuje 3.
točka 4. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije.
V skladu z navedenim podajamo utemeljeno zahtevo za izvedbo dolžne preiskave z ugotovitvijo, da je
javna uslužbenka Lucija Remec s podajanjem neresničnih izjav za javnost v zvezi opravljanja svojega
dela, kot javna uslužbenka kršila integriteto in Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije.
Prosimo, da k obravnavi prijave čim prej pristopite in nas o vaših ugotovitvah seznanite.
Civilna iniciativa Aktivni državljani samostojne Slovenije
V vednost:
Služba za notranjo revizijo Ministrstva za pravosodje, Župančičeva ulica 3, Ljubljana