
Vir: google, Žurnal24
V Civilni iniciativi Aktivni državljani samostojne Slovenije (v nadaljevanju CI ADSS) aktivno spremljamo aktualna dogajanja v policiji, saj nas zlovešče napovedi o popolnem razpadu policijskega sistema v letošnjem letu 2025 močno skrbijo. Najbolj bi naj bili na udaru Policijska uprava Ljubljana in Policijska uprava Maribor, kar postavlja varnost dveh največjih slovenskih mest pod vprašaj in je temelj za temeljit razmislek, kako naprej, da se nam država z varnostnega vidika ne sesuje sama vase. Kljub temu pa se v vodstvenih strukturah policije in Ministrstva za notranje zadeve očitno s tem preveč ne obremenjujejo, temveč jim je prioriteta na vodstvena delovna mesta nastaviti ljudi, ki so jim politično lojalni. Skratka politična levica pod usmerjanjem Gibanja Svobode aktivno izvaja svojo politiko podreditve celotnega policijskega sistema in onemogočanje političnega nasprotnika, beri “čiščenje janšistov.”
Tako so po navedbah dobrih poznavalcev razmer med ostalim ubrali prvovrsten način obvladovanja policije s kadrovskim trikom zaposlovanja na zaupanje, po pooblastilu.
14.3.2025 je namreč potekala 56. nujna seja Odbora za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo, na temo Varnostna situacija v Sloveniji. Predsedujoča Tereza Novak iz stranke Svoboda je na silo prekinila razpravo ob vprašanju poslanca SDS Kosi Andreja, ali imata Domen Fajfar in Marko Krajnc ustrezno izobrazbo za zasedbo delovnih mest v Upravi kriminalistične policije in ali sta bila imenovana z razpisom. Razprava o izobrazbi in razpisih pri kadrovanju v policiji je očitno tabu tema. V policiji je vsem znano zakaj.

Vir: google, Prlekija-on.net, poslanec SDS Andrej Kosi
Interesna skupina, ki obvladuje policijo (tako pravijo poznavalci razmer), postavlja na vodstvena mesta v policiji izključno svoje ljudi. Ker jim med svojimi primanjkuje, ne samo sposobnega kadra, ampak tudi kadra, ki bi izpolnjeval osnovne pogoje izobrazbe in izkušenj za zasedbo vodstvenih delovnih mest, se poslužujejo raznih kadrovskih “telovadb in inovativnih razlag pravil” zaposlovanja (primer nezakonito imenovanega generalnega direktorja Jušića). Eden izmed najbolj uporabljenih kadrovskih trikov je, da se vodstveno delovno mesto pusti trajno nezasedeno, razpisa za zasedbo se nikoli ne objavi, izbranca pa se s pooblastilom določi, da po pooblastilu trajno vodi enoto ali opravlja druge naloge vodstvenega delovnega mesta. Pri tem načinu za izbranca odpadejo vsi pogoji formalne izobrazbe in izkušenj in ker ni razpisa, tudi ni konkurenčnih kandidatov, ki bi se zaradi izbora nekompetentne osebe formalno v postopku kadrovanja pritožili. Ta način zaposlovanja je praktično prikrito zaposlovanje na zaupanje, kot je predvideno za nekaj delovnih mest v kabinetu župana, ministra in predsednika vlade, le da se je preko trika kadrovanja po poblastilu, zaposlovanje na zaupanje sedaj razširilo na vse nivoje v policiji. V kolikor s tem ni nič narobe, bodo s sprostitvami delovnih mest, postopoma vsa vodstvena strokovna delovna mesta v policiji postala praktično delovna mesta na zaupanje in glavno vodilo v policiji potem več ne bo strokovnost in zakonitost, temveč le zgolj poslušnost. V primeru neposlušnosti se namreč lahko z novim pooblastilom, brez potrebne obrazložitve, naslednji dan za vodenje določi drugo, bolj poslušno osebo. Takšno kadrovanje tudi vodi v negativno kadrovsko selekcijo, saj so zaradi obojestranske koristi za izbor najbolj primerne osebe, ki ne dosegajo zahtevanih pogojev izobrazbe za zasedbo vodstvenega delovnega mesta.
Iz odgovora MNZ na eno izmed poslanskih vprašanj izhaja, da v policiji izmed 119 magistrov znanosti, le 16 zaseda vodstveno delovno mesto in da izmed 26 doktorjev znanosti, le 1 zaseda vodstveno delovno mesto. Skrajno zaskrbljujoče! Še bolj zaskrbljujoče pa je, da se vodstvo policije odloča, da za vodenje na najvišjih vodstvenih položajih, kjer je za zasedbo delovnega mesta zahtevana vsaj 2. bolonjska stopnja izobrazbe, z razpisom ne poišče kompetentne kadre, ampak raje po pooblastilu za vodenje določi osebe, ki zahtevane izobrazbe ne dosegajo. Takšni primeri so Marko Krajnc, ki v času odsotnosti direktorja uprave kriminalistične policije, po pooblastilu vodi upravo kriminalistične policije, Maja Ciperle, ki zaradi nezasedenosti delovnega mesta vodje Sektorja za odnose z javnostmi, po pooblastilu vodi sektor, Domen Fajfar, ki zaradi nezasedenosti delovnega mesta vodje Sektorja za posebne naloge, po pooblastilu vodi sektor.
Omenjeni dve delovni mesti vodij sektorjev se načrtno puščata nezasedeni, tako da že več let ni bil objavljen razpis za zasedbo, saj se s tem omogoča izbrancema, ki ne izpolnjujeta formalnih pogojev za zasedbo delovnega mesta vodje sektorja, da kljub temu že več let vodita sektor, vključno z vsemi finančnimi bonitetami. V policiji na vprašanje, koliko oseb v policiji opravlja delo po pooblastilu, niso želeli odgovoriti, z izgovorom da te evidence ne vodijo.
V razmislek – ali lahko zidar, za katerega šef meni, da dobro meša malto in dobro zida, po pooblastilu direktorja podjetja začne projektirati stolpnice, ki jih bo podjetje gradilo? Najbrž ne, saj mora ta zidar prej pridobiti izobrazbo in pridobiti ustrezno prakso.
Ali lahko Domen Fajfar, ker nekdo v vrhu meni, da je na nižjih delovnih mestih dobro delal, vodi cel Sektor za posebne naloge, kljub temu da nima dosežene zahtevane izobrazbe za zasedbo delovnega mesta vodje sektorja in tudi prej nikoli ni delal v tem sektorju? Očitno vodstvo policije meni, da lahko, saj že več let po pooblastilu vodi ta obsežen in pomemben sektor, ki ima 6 oddelkov in je zadolžen za izvajanje prikritih preiskovalnih ukrepov v policiji.
Ob navedenem se nam v CI ADSS postavlja več vprašanj, ki smo jih po elektronski pošti posredovali na ustrezne elektronske naslove in čakamo na odgovore.
Vprašanje Za Ministra za notranje zadeve Boštjana Poklukarja:
Ali ste seznanjeni z opisanim dogajanjem v zadnjih letih?
Vprašanja za v.d. Generalnega direktorja policije Damijana Petriča:
1. Glede na to, da ste kot novi Generalni direktor policije, vsem ki opravljajo naloge po pooblastilu, morali vi podpisati pooblastila za vodenje, kaj je vzrok in ovira, da v skladu z zakonodajo ne objavite razpisov za zasedbo vseh že več let prostih delovnih mest vodij, kjer po pooblastilu vodijo osebe, ki ne izpolnjujejo niti osnovnih pogojev za zasedbo delovnega mesta vodje? Ali ni ena od pričakovanih nalog direktorja, da poskrbi, da so na ključnih mestih v policiji najboljši kadri oz. vsaj kadri, ki izpolnjujejo osnovne pogoje, kot so navedeni v sistemizaciji delovnih mest v policiji?
2. Ali menite, da ima Generalni direktor policije absolutno oblast vodenja v policiji, ali je tudi on eden izmed uslužbencev, ki je zavezan k upoštevanju sistemizacije delovnih mest v policiji?
3. Policiste se nenehno opominja na upoštevanje Kodeksa policijske etike (https://www.policija.si/images/stories/Publikacije/PDF/Kodeks.pdf), zato nas zanima, ali menite, da je opisano kadrovanje v skladu s tem kodeksom?
Vprašanja za Policijski sindikat Slovenije in za Sindikat policistov Slovenije:
1. Kakšno je vaše splošno mnenje o opisanem kadrovanju v policiji? Prosimo za objavo stališča tudi na intranet spletni strani policije.
2. Ali menite, da opisano kadrovanje poslabšuje položaj vaših številnih članov, ker se ti ne morejo prijaviti za vodje (ni razpisov), in ker jih v nekaterih primerih vodijo nekompetentni vodje brez izobrazbe, ki je potrebna za ta zahtevna dela.
Vprašanje za prof. dr. Rajko Pirnata, univ. dipl. prav. iz Pravne fakultete v Ljubljani:
1. Kakšno je vaše mnenje o opisanem kadrovanju v policiji?
Vprašanje za Komisijo za preprečevanje korupcije:
1. Ali je v opisani zadevi zaznati znake koruptivnih dejanj?
Ob vsem navedenem se v CI ADSS sprašujemo, ali policijski sistem še stoji na trdnih nogah? Iz nespornih dejstev, ki jih navajajo poznavalci razmer ugotavljamo, da obstaja velika verjetnost zlorabe in ogrožanja celotnega policijskega sistema. Postavljanje na vodilna delovna mesta po pooblastilu, na zaupanje, nekompetentne osebe, brez razpisa, brez ustrezne formalne izobrazbe, le za politično lojalnost, ogroža celo zaupnost policijskega dela in podatkov. Kot vzorčen primer je lahko takšna oseba, ki po pooblastilu vodi Sektor za posebne naloge, brez ustrezne izobrazbe, v takšnem Sektorju nikdar ni delal, pa ima neposreden vpogled v vso operativo Sektorja, ki se ukvarja prvenstveno z izvajanjem prikritih preiskovalnih ukrepov v policiji. Si predstavljate, kakšni tajni, zaupni podatki se skrivajo v tem Sektorju? A se je potrebno vprašati, ali ima lahko aktualna politika ogromno korist od tega?

Vprašanja, posredovana navedenim naslovnikom.
CI ADSS
Ironično, Svoboda, ki je svojo volilno kampanijo gradila na zavezi strokovnost v policiji, je po prevzemu oblasti začela z največjo politizacijo policije kar jih je kdaj bilo. Vodenje po pooblastilu praktično uporablja kot bi bilo zaposlovanje na zaupanje, ki je dovoljeno le pri delovnih mestih pri funkcionarjih. 10 za inovativnost!
Ker pravijo, da bi naj policijo vodila Jankovičeva naveza, uporabljajo enake vzvode, kot župan, zaposlovanje na zaupanje.
Zanimivo bo videti odziv obeh policijskih sindikatov. To bo pravi pokazatelj (ne)odvisnosti sindikatov od vodstva policije. Bosta pa najbrž oba ostala tiho in si tako pridobila točke pri vodstvu.
Tudi nas močno zanima odziv obeh sindikatov.
Maja CIPERLE že peto leto PO POOBLASTILU vodi Sektor za odnose z javnostmi. Izobrazbe, da bi redno zasedla delovno mesto vodje sektorja nima. Zakaj vodstvo policije (recimo Igor CIPERLE, namestnik generalnega direktorja policije) ne poskuša z razpisi popolniti delovnega mesta vodje tega sektorja. Ali gre mogoče za nepotizem?
Maja Ciperle- šolski primer nepotizma
Marko Krajnc- čudežnemu dečku se čisti teren in se ga potiska naprej, da bo lahko pomagal politično voditi upravo kriminalistične policije
Domen Fajfar- sektor za posebne naloge vodi kot privat vohunsko agencijo, pri čemer pojem politizacija policije dobi povsem druge razsežnosti
Nedavna kastracija članov KNOVSa s kazenskimi ovadbami in skorajšnjimi hišnimi preiskavami najbrž ne vpliva slabo na delovanje Fajfarjeve agencije.
Kaj bi pa pri njih iskali na hišnih preiskavah? Aja, tem mafijcem si ni problem nekaj izmisliti in zmanipulirati OS in ODT. Preiskovalni sodniki in tožilci bi tukaj morali biti bolj pametni in strokovni, da ne dopustijo takšnih manipulacij iz strani policije.
A vi res verjamete da bo Ciperle odvzel ženi vodenje sektorja? Raje tvega par mesecev prej zaključek kariere kot dosmrtno zamero doma. Fajfar, ki mu nese zlata jajca, pa se bo tudi obdržal. Je material preveč koristen. Krajnca bo nov direktor policije Petrič nujno potreboval kot poslušnega vodjo operative UKP. Vse se da, pogoji izobrazbe in razpisi so potrebi samo za ostale, plebejce.